Jalostus

Jalostusneuvontatyön on perustuttava rotumääritelmään ja siinä rodun kehittämisestä ilmaistuun henkeen. Toteutuksessa on otettava huomioon sekä Suomessa että rodun kotimaassa vallitseva tilanne ja odotettavissa oleva kehitys.

Suomen Welsh Corgi Seuralla on jalostustoimikunta, jonka toimintapiirissä ovat sekä pembroket että cardiganit. Jalostustoimikunta toimii SWCS:n jalostusohjesääntöjen mukaisesti keräten tietoa, jakaen tietoa ja tilastoiden tietoa.

*Kaikki edella mainitut lomakkeet löytyvät "Lomakkeet" kohdasta tai painamalla vaaleansinistä tekstiä.*

Kasvattajat voivat kysyä jalostustoimikunnalta urosvaihtoehtoja (jalostustiedustelu viim. 1 kk ennen astutusta). Mikäli kasvattaja aikoo tehdä pentueen, joka täyttää jalostustoimikunnan suositukset, voi kasvattaja halutessaan ilmoittaa siitä jalostustoimikunnalle ja näinollen saada pentueensa SWCS:n pentuvälitykseen.

Jalostustoimikunnan kokoonpano:

• Tarja Peltola

• Johanna Flinck

• Anu Tulensalo

• Mirja Päivärinne

• Sari Kärki

• Anneli Sutela, tuomarijäsen

• Pinja Hiltunen, tuomarijäsen

Kaikki jalostustiedustelut ja -ilmoitukset lähetetään keskitetysti jalostustoimikunta(at)corgiseura.net) tai Johanna Flinckille (os. Jokiranta 26, 92140 Pattijoki).